Volgers

vrijdag 16 september 2011

Pop-Up kaart



Benodigheden:
- 1x cardstock van 13,5x 30 cm voor basis
- voor kaart cardstock van 11,5x 13,5 cm
- voor kaart designpapier 11x 12 cm
- 1 stempelafdruk
- mesje, liniaal, scor-pal en potlood
- dubbelzijdig plakband/ tape, lijm
- gewenste materialen om te versieren
· De basis cardstock rillen op je scor-pal (cm).
Eerst de langste kant op 2 cm- 6,5- 10,5- 19,5- 23,5- 28 cm en dan blijft nog 2 cm over.



· Dan nog een keer op 15 cm (voor het kaartje).
Het stukje tussen 10,5 en 19, 5 cm aan de korte kant op rillijn 15 cm met potlood tekenen op 1 cm aan beide kanten en dan met een mesje een snede maken en die is 11,5 cm breed.
Hier komt later ook het kaartje van 11,5x 13,5 cm erin.



· Alle rillijnen nu goed vouwen. Op de eerste en de laatste randje (van 2 cm) dubbelzijdig plakband plakken.
· Nu kunnen ook andere zijkanten naar wens versierd worden.



· Het kaartje in elkaar zetten en in de gleuf schuiven. Kijk naar de foto.



· De beschermfolie van het plakband losmaken en dan het kaartje tussen de plakrandjes plakken.
Kijk op de foto.





· Nu nog op de goede manier vouwen en het afdrukje, bloemen of ander versiering plakken.
Zo past alles in een envelop van 14x 14 cm groot.





GEBRUIKTE STEMPEL:
- Bovine Beauty

ERG VEEL PLEZIER MET MAKEN!

De bron is: Dawn5377 van YouTube
En ik heb het naar cm aangepast en ook er een vierkante kaart van gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi,wat leuk dat je langs komt op mijn blog en ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat.
Vind je mijn kaarten mooi, dan nodig ik je uit om mij te gaan volgen.
groetjes Ula